Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 51

Onderwerp: Willy Jeep

Willy3A
    Guest

Standaard Re: Willy Jeep

Heeft ie een achterklep,een CJ3A.Geen achterklep een M38.Zit ook verschil in het instrumentenpaneel,overbrenging zou aan een M38 ook verschillen met een CJ3A.Onderdelen,in België: jeep parts jef Nederland: Staman,Van buuren..
    Goede keuze gemaakt,plezier om mee te rijden!!!:good:

4x4'er Gemelos's Avatar
    Ingeschreven
    29-03-06

.
    Laatst gewijzigd door Gemelos; 18-08-08 om 18:41.

Willy3A
    Guest

Een legerjeep is een M38,een CJ is altijd een burgeruitvoering.Voor zover ik weet zijn ook enkel de legeruitvoeringen voorzien van de "ingestanste"Willys in de motorkap.De meesten vinden dit mooi en leggen deze dan ook op hun Willys.Helaas rijden er weinig originele rond,zelfs bij de MB's niet,teleurstellend als je ziet wat er aangeboden wordt als "origineel",en voor welke prijzen!! Een CJ is trouwens zeldzamer als een MB,alleen wil iedereen een MB,of toch een lookalike.In alle geval is een Willys een pachtig jeepke om mee te rijden!!

4x4'er Gemelos's Avatar
    Ingeschreven
    29-03-06

.
    Laatst gewijzigd door Gemelos; 18-08-08 om 18:42.

Vaste waarde
    Ingeschreven
    06-04-05
    Leeftijd
    41

Ik heb een Cj3a zonder achterklep en in het dashbord geen klepje(handschoenkastje) wel een bakje met deksel onder passagiersstoel en geen bakjes in de achterspatborden...(wel de grote koplampen en hoge raamkader)

Willy3A
    Guest

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gemelos Bekijk Berichten
    ik zou me toch even dieper in de materie verdiepen alvorens zo'n uitspraken te verkopen want hier sla je de bal compleet mis...

De Willy's die beginjaren '50 door het Belgische leger gekocht zijn, zijn gemodificeerde CJ3A's en geen M38'en. Op dat gebied zijn ze ook redelijk uniek.De gewone CJ3A heeft geen 24V systeem en de deze wel. De gewone CJ3A heeft een achterklep en de deze niet. Maar de volldedige mecaniek is van een CJ3A en niet van een M38.

Grts
    Heb me toch al redelijk verdiept,boeken,internet.....Ben niet helemaal akkoord,C staat voor civilian en de M voor military.Je uitleg over het 24V systeem klopt inderdaad wel.Over de Willys jeep kan je eindeloos een discussie voeren,wie gelijk heeft maakt mij niet uit.

Als begin voor een zoektocht naar Willys: www.willysjeepparts.com ,naar Key To Willys Vehicles,dan eens goed de tekst lezen.Denk dat hiermee toekomstige en huidige Willys rijders wel wat mee zijn,gaat over ORIGINELE WILLYS.Voorts zijn er massa's boeken en andere info op het net te vinden.
    Laatst gewijzigd door Willy3A; 21-11-07 om 17:08.

Offroad Newbie JEEP-MASTER's Avatar
    Ingeschreven
    27-01-06

Het Zwitserse leger kreeg vanaf 1948 CJ2a's in khaki kleur voor hun leger.( die van mij was/is is er zo eentje)
    De Belgen kochten in de jaren 50 , CJ3a's geleverd via de toenmalige importeur Berg uit Brussel dit ter vervanging van de MB's welke ze hadden gekregen in het kader van het Marshalplan na de oorlog.
    De CJ3a's van den ABL werden gemonteerd in een fabriek in het Leuvense , genoemd "DE DYLE" (meer info of locatie kan ik momenteel niet vinden).

CJ staat voor Civilian Jeep en de M staat inderdaad voor de Militaire productie.

In Europa zijn er buiten de US Forces in Duitsland geen M38 's geleverd geweest , behalve aan het Griekse leger waar de laatste stockverkopen een vijftal jaar geleden hebben plaatgevonden.

En inderdaad een "early" Cj is in Europa veel zeldzamer dan en Mb en dus in feiten meer centjes waard , maar de vraag naar khaki is te groot , dus blijft de prijs hoog.

4x4'er grommeke's Avatar
    Ingeschreven
    05-02-07

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JEEP-MASTER Bekijk Berichten
    Het Zwitserse leger kreeg vanaf 1948 CJ2a's in khaki kleur voor hun leger.( die van mij was/is is er zo eentje)
    De Belgen kochten in de jaren 50 , CJ3a's geleverd via de toenmalige importeur Berg uit Brussel dit ter vervanging van de MB's welke ze hadden gekregen in het kader van het Marshalplan na de oorlog.
    De CJ3a's van den ABL werden gemonteerd in een fabriek in het Leuvense , genoemd "DE DYLE" (meer info of locatie kan ik momenteel niet vinden).

CJ staat voor Civilian Jeep en de M staat inderdaad voor de Militaire productie.

In Europa zijn er buiten de US Forces in Duitsland geen M38 's geleverd geweest , behalve aan het Griekse leger waar de laatste stockverkopen een vijftal jaar geleden hebben plaatgevonden.

En inderdaad een "early" Cj is in Europa veel zeldzamer dan en Mb en dus in feiten meer centjes waard , maar de vraag naar khaki is te groot , dus blijft de prijs hoog.
    Yep, ik heb er ook zo eentje (in restauratie) CJ3A 152 "25424"
    herkening: grote lichten/tel er 7 in de grill;-) grill is mooi afgerond aan de motorkap/ heeft geen achterklep/is rot verroest (geweest)/ motor en de rest was...min of meer zo goed als origineel?
    ter info: 25424 krijgt een nieuw leven (kost veeeeel € en nog veeeel meer geduld) Mail me maar voor meer info

4x4'er grommeke's Avatar
    Ingeschreven
    05-02-07

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gemelos Bekijk Berichten
    ik zou me toch even dieper in de materie verdiepen alvorens zo'n uitspraken te verkopen want hier sla je de bal compleet mis...

De Willy's die beginjaren '50 door het Belgische leger gekocht zijn, zijn gemodificeerde CJ3A's en geen M38'en. Op dat gebied zijn ze ook redelijk uniek.De gewone CJ3A heeft geen 24V systeem en de deze wel. De gewone CJ3A heeft een achterklep en de deze niet. Maar de volldedige mecaniek is van een CJ3A en niet van een M38.

Grts
    Klopt voor 200%!
    Vraagje wat is de chassis nr°
    Mijn: 25424
    (oorsprong:CJ3A-1952-24V-geen achterklep, door de jaren heen?, mix van een M38 en CJ3A....what a difference a year makes!)

Post Knop Gevonden
    Ingeschreven
    27-09-04
    Leeftijd
    48

Wink Re: Willy Jeep

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Judass Bekijk Berichten
    @ Goetz: ter Uwer informatie

Ik heb hier een CJ3A te koop staan van 1947, ziet er heel goed uit, heel weinig roest, nergens rot, helemaal origineel, motor draait goed, rijd nog prima, goede originele banden.
    Die gaat niet weg voor minder dan 6500€'tjes

Greetz Bob
    Een CJ3A van 47, ik denk niet dat dat kan ... Of te wel klopt je bouwjaar op je boekje niet ( en dat gebeurd veel ) of het is een CJ 2A . Een cj2a heeft een venster in twee delen en een cj3A in een stuk. Een cj2 heeft een achterbrug dana41 ( de eerste cj2,s ) CJ3 daarentegen , altijd dana 44 .
    Cj 2 heeft een tailgate ,,, een cj3 niet altijd .Er is wel een verschil tussen een CJ3 motor en een MB . Zeer moeilijk te zien ,, maar de eerste MB (early's en later ) hadden distributie tandwielen , en daarna een ketting. Da heb je ook nog de Hotchkis die lucht inlaten , de kamers zijn groter dan de MB of de CJ3

Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. een oldtimer toyota jeep kopen, of e nwrangler jeep?
    Door angliadeluxe in forum Toyota
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 23-02-11, 10:57
  2. Willy jeep cj3
    Door Thieuke in forum Jeep
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 22-03-09, 20:43
  3. willy overland
    Door welake98 in forum Jeep
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 21-08-08, 19:43
  4. opmaak Willy jeep