Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: elek.schema aansluiting radio

Offroad Newbie
    Ingeschreven
    08-05-06

Standaard elek.schema aansluiting radio

En nu heb ik een autoradio gekocht, want de eerste eigenaar had er een dure radio met navigatiesysteem in laten zetten en heeft deze eruit gehaald bij verkoop.
    Die van mij is een gewone Kenwood KDC-W4531, als er maar muziek uitkomt.
    Maar ik (en mijn vader kunnen) kunnen niet aan de bedrading van de wagen uit. Zo zijn er zijn 2 aardings, een bruine draad die aan een extra grijs/gele draad is aangesloten etc., maar hé de antenne gaat al op en neer en de (constante en uitschakelbare) stroomvoorziening is ook OK.
    Nu zou het al heel wat duidelijker zijn als we het elektrische schema hadden van de draden in de auto. Ik denk dat deze normaal in het instructieboekje (bij aankoop) staat, maar dat heb ik niet meegekregen.
    Kan iemand deze voor mij inscannen?
    Het is voor een Nissan Patrol 3.0 bj. 2002.
    En waar vind ik tevens een handleiding voor deze nissan zodat ik mijn motor en dergelijke eens met andere ogen kan gaan bekijken. Op internet en in gewone winkels vind je ze wel, maar is 40 euro een normale prijs? De prijs opzich maakt me niet echt uit, wel als het ergens anders 10 euro goedkoper is.
    Dank bij voorbaat
    Laatst gewijzigd door Miss Patrol; 14-05-06 om 13:01.

Die Hard Addict
    Ingeschreven
    15-03-04
    Leeftijd
    36

Standaard Re: elek.schema aansluiting radio

euhm, een wagen van die leeftijd, da zou normaal gezien een deftige stekker in moeten zitten om de radio op aan te sluiten. ik stel voor da je eerst maar eens op zoek gaat naar die stekker, want het is goed mogelijk dat er ergens halfweg een adapter op is geplaatst om die navigatie aan te sluiten, ge hebt zo van die prutsers eh.

Offroad Newbie
    Ingeschreven
    08-05-06

Ja, er zit een deftige stekker op en past perfect in mijn radio. Maar nu hebben we de aarding (zwarte draad) getest met de de rode draad en er wordt niets (Volt) gemeten. Daarbij is er wel een extra zwarte draad getrokken met een eigen plug en hier wordt er wel iets gemeten. Dus waarschijnlijk moeten we de aparte zwarte draad aansluiten op de plaats van de oorspronkelijke zwarte draad, aangezien deze laatste niet 'werkt'.
    Daarbij komt nog dat, met dat navigatiesysteem waarschijnlijk, de bruine draad vertakt is in 2 waarvan 1 naar een grijs/gele draad loopt.
    We willen dus eigenlijk te weten komen welke draden origineel zijn en welke erbij gefabriceerd zijn voor dat navigatiesysteem.

Post Knop Gevonden
    Ingeschreven
    06-04-03
    Leeftijd
    45

Je zegt dat er een stekker inzit.Heb je je radio al geprobeert met aangesloten antenne???Die levert normaal genoeg massa om de radio te laten werken.Ik speel al jaren zo in mijn auto.Die stekkers zijn normaal allemaal hetzelfde in elke auto,maar heb het toch ook al meegemaakt dat de radio niet werkt met alleen die stekker,en als ik de antenne gewoon in de radio steek dat het ineens wel werkt.Noem het raar maar het gebeurt wel....
    Laatst gewijzigd door vitarake; 14-05-06 om 23:05.

bramvandenb
    Guest

Met "hier wordt wel iets gemeten", wat bedoel je daarmee? een spanning van 12V? Als je een massa hebt en een aarding, wat is dan het probleem? en ja, als je tussen de zwarte (aarding) en de rode draad (massa) 12V meet, dan is dit je voeding, dus deze zwarte draad verwisselen met de andere! en van die aftakkingen, daar weet ik niks van, da zou ik gewoon late zitte en wegfoefele, heb je toch geen last van... zo zou ik het toch in ieder geval doen...

Groeten

Offroad Newbie
    Ingeschreven
    08-05-06

Mijn radio werkt!
    Het was me vooral te doen om de onbekende draden. Losse draden vind ik raar en aangezien iedere draad normaal een functie heeft, wou ik weten of iemand dat wist adhv het kleurtje. Uiteindelijk hadden we ze niet nodig.

Post Knop Gevonden BiestJen's Avatar
    Ingeschreven
    24-07-04

je moet wel opletten dat je de goede 'stroomdraad' hebt aangesloten... er zijn er normaal 2, een oranje (soms ook geel, mr uitzonderlijk) en een rode. Eén van de twee zorgt voor een permanente stroom waarbij de radio de voorgeprogrammeerde posten onthoudt, de andere zorgt er voor uitschakeling van de radio bij verwijderen van de sleutel... Praktisch : programmeer een aantal posten, leg het contact af en probeer na min 2 min de radio opnieuw (sommige auto's hebben een tijdsvertraging...), alles als nog geprogrammeerd is, zit je goed anders moet je die twee gewoon omdraaien...

Offroad Newbie
    Ingeschreven
    08-05-06

Ja, dit heb ik gecontroleerd en alles werkt. Nu is er alleen een ander probleem bij komen kijken. Dezelfde dag dat mijn autoradio geïnstalleerd is, werken mijn meters (snelheid, toerental, temperatuur etc.) niet meer. Ik heb de zekeringen gecheckt en de zekering 'meter 10' was doorgebrand. Dus ik steek een nieuwe zekering '10' erin en ik start de motor --> geen probleem.
    Ik geef eens goed gas --> geen probleem,
    ik zet mijn radiofrontje erin --> geen probleem,
    ik zet de radio aan --> geen probleem.
    Ik dacht, ik ga een toertje rijden en de radio wat uittesten. Ik zet de wagen in zijn achter en BATS! de zelfde zekering sprong terug. Ik ga morgen nieuwe zekeringetjes halen, maar nu vraag ik me af wat het probleem kan zijn. Moet er gewoon een zwaardere zekering in, of is er meer aan de hand (waarschijnlijk).

4x4 kenner stiletto's Avatar
    Ingeschreven
    27-06-05

kortsluiting in achterruitrijlicht mss

Tollerke
    Guest

De massa genomen via het achterlicht, ik heb ook zoiets voorgehad, kijk hier eens : http://forum.belgium4x4.be/showthrea...ghlight=vitara

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Elek aanhangwagen
    Door Branko in forum Uw 4x4 vragen
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 08-04-08, 14:35
  2. cb - radio
    Door sj410 in forum Uw 4x4 vragen
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 03-03-06, 09:14
  3. GEW 10 000 op samurai. Lukt dit met de elek..
    Door Bramtje in forum Suzuki
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 06-10-05, 23:29
  4. aansluiting ?
    Door brutus in forum Uw 4x4 vragen
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 31-03-05, 21:57
  5. radio Y61
    Door amateurke in forum Uw 4x4 vragen
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 04-03-05, 21:17

Bladwijzers