autoonderdelen24.be
europarts
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 29

Onderwerp: Hallo allemaal!

Ollike
    Guest

Standaard Hallo allemaal!

Hallo allemaal!
    ik ben een meisje van 20 jaar en heb sinds kort mijn eerste auto.
    Een Suzuki Vitara (moet ik de volledige beschrijving geven?) Suzuki Vitara JLX 16V. ok , ik ken niets van auto's en wou hier een paar vraagjes komen stellen. Aangezien hier wel mensen zullen zijn die iets van jeeps afweten De jeep is van het jaar 1996. Sinds gisteren is de batterij vervangen. Maar nu kwam eigenlijk mijn belangrijkste vraag:Waar kan ik onderdelen vinden zoals een pinkerarmpje (ik zou niet weten hoe je het noemt maar het is het armpje dat je vasthoudt als je de pinker op moet zetten) dat kraakt enorm!!!:confused1: en ook mijn sofftop (is nog in prima staat) enkel de ramen zijn troebel geworden door de jaren heen, en de rechterclip waarmee de softtop vastzit aan de auto (vanachter) is gebarsten, wat maakt dat ik bang bent dat het binnen zal regenen...
    Toch wel paar vraagjes he. oja: nog 1 dingske: wat is het verschil tussen een suzuki sidekick, een geotracker en een vitara? ik ben echt gene kenner dus dit zijn wss domme vragen...

allesinds, bedankt alvast voor het antwoorden!
    Groetjes van een vitara lover

4x4'er Belgium4x4 member dennis68's Avatar
    Ingeschreven
    07-08-06
    Leeftijd
    49

Standaard Re: Hallo allemaal!

Welkom,en de SUZ boys zullen U graag te woord staan!!

Vaste waarde Belgium4x4 member Nils's Avatar
    Ingeschreven
    26-02-04
    Leeftijd
    35

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ollike Bekijk Berichten
    Hallo allemaal!
    Waar kan ik onderdelen vinden zoals een pinkerarmpje (ik zou niet weten hoe je het noemt maar het is het armpje dat je vasthoudt als je de pinker op moet zetten) dat kraakt enorm!!!:confused1:
    Zo'n armke kan je best gewoon bij de dealer halen, als het enkel kraakt maar verder functioneerd, dan kan je beter gewoon WD40 (bekende blauw-gele spuitbusjes met water-afstotende olie) in het "gewricht" spuiten, daar waar het hendeltje aan het stuur vast zit.

en ook mijn sofftop (is nog in prima staat) enkel de ramen zijn troebel geworden door de jaren heen, en de rechterclip waarmee de softtop vastzit aan de auto (vanachter) is gebarsten, wat maakt dat ik bang bent dat het binnen zal regenen...
    Doffe ramen is niets aan te beginnen. Bedoel je die clip achter in de hoek, waar de soft-top boven de lichten vast zit? Een zeil- of schoenmaker kan zo een nieuwe normaal wel in stikken. Waar die te krijgen is, dat is een andere vraag. Best kan je de soft-top in z'n geheel vervangen (wel kostelijk)

Toch wel paar vraagjes he. oja: nog 1 dingske: wat is het verschil tussen een suzuki sidekick, een geotracker en een vitara? ik ben echt gene kenner dus dit zijn wss domme vragen...
    -Suzuki Sidekick is de Amerikaanse benaaming van de 'gewone' (niet de grand) vitara.
    -Geo Tracker is ook Amerikaans, maar de vitara onder de naam "Tracker" door het merk "Geo" (general motors) verkocht.
    -Vitara is de benaming die "wij" in europa kennen.
    -Suzuki Escudo is de japanse benaming.

Veel uiterlijk verschil zit er niet op, de amerikaanse versies hebben helemaal vooraan op de zijkant (boven het wiel net achter het licht) en achteraan opzij net onder de soft-top en net voor het achterlicht een rechthoekige rode reflector hangen.

Mechanisch zijn er door de jaren heen kleine veranderingen gebeurt, oa de tussenbak-steun, de stuurstang, remmen, bumper en grille vooraan, achterlichten, interieur, ...
    Er zijn vitara's in Japan gebouwd en in Spanje, die 2 hebben onderling de "grootste" verschillen wat betreft onderdelen. Begint je chasis nr met "JSA" dan heb je een japanse versie.

allesinds, bedankt alvast voor het antwoorden!
    Groetjes van een vitara lover
    Graag gedaan!

Belgium4x4'er Belgium4x4 member Peter H's Avatar
    Ingeschreven
    18-10-02
    Leeftijd
    50

Eindelijk een SUZmeisje onder de SUZboys!!!
    Oppassen met de benaming 'jeep' te gebruiken voor een 4x4 die niet van het merk 'Jeep' is. Sommige kunnen daar niet tegen....
    Voor de rest wees welgekomen en ik denk dat de Nils uw vragen al beantwoordt heeft.:good:
    TEAM SUPERSAM offroad racing
    Old enough to know better, young enough not to care....

Vaste waarde Belgium4x4 member
    Ingeschreven
    06-07-03

Een superleuke 4x4 met een pittige motor!
    Zelfs al hangt de bache wat los ,ze zijn zeer waterdicht.
    Verder zijn ze enorm betrouwbaar juist het verbruik van de 16V valt wat tegen,10 à 12 liter volgens de rijstijl.
    Moest je besluiten een nieuwe bache te steken ga dan zeker voor een degelijk merk want de goedkopere niet gedoubleerde geven condensatie...

4x4'er Belgium4x4 member sed's Avatar
    Ingeschreven
    31-05-06

hallo...ik denk dat ze in bilzen bij " De Geet " nieuwe ramen kunnen plaatsen, maar misschien een beetje ver voor u, ik heb ooit een nieuwe soft-top gekocht op ebay voor nog geen 100 euro, die was niet slecht behalve de rits begon aan de verkeerde kant zodat die altijd los moest. of eens uitkijken voor een tweedehands hardtop....wel moeilijk te vinden

Ollike
    Guest

Bedankt allemaal om zo snel te antwoorden!
    En k ben hier al heel wat wijzer geworden precies
    Dat bedrijf daar in Geet, interesseert me wel enorm!
    Enkel nu zit ik wat krap bij kas, dus dat wordt even wachten...
    Verbruik is indd veel ja, hebbek al gemerkt. Mijn Zuki rijdt nog niet veel want ik ben nog niet in het bezit van mijn voorlopig rijbewijs (pff, zeer vervelend). De batterij wordt vanaf volgende week vervangen (vorige heeft de geest gegeven, was al oud). Verder doet hij het prima, op die enkele details na die ik al beschreven heb.
    Toch gek hoe graag ik mijn schatje zie (ja zeg, zo mag ik hem nu toch wel noemen he, kzit hier toch op een forum met 4x4 lovers )

ps: hoe plaatst ge pics in een forum? want ik was bezig met de url te kopieren en dan krijg ik steeds zo een kadertje met een rood kruisje in...

groetjes, !

Bestuur Belgium4x4 member Calabria's Avatar
    Ingeschreven
    29-04-05
    Leeftijd
    33

ps: hoe plaatst ge pics in een forum? want ik was bezig met de url te kopieren en dan krijg ik steeds zo een kadertje met een rood kruisje in...
    http://forum.belgium4x4.be/faq.php?f...q#faq_post_pic
    Jeep Wrangler YJ '94 - Jeep Grand Cherokee WK '10 - LR Def90 TD5 '06
    Run your Jeep - not your mouth !

Ollike
    Guest

Bedankt voor de duidelijke uitleg!
    ik probeer het maar de url is blijkbaar te lang want alles geraakt er niet in.

Post Knop Gevonden Luc C's Avatar
    Ingeschreven
    19-01-09
    Leeftijd
    52

Bedankt voor de duidelijke uitleg!
    ik probeer het maar de url is blijkbaar te lang want alles geraakt er niet in.

Probeer eens met de url hier onder de tekst te plaatsen.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. hallo
    Door Dim in forum 4x4'ers
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 4 Uren Geleden, 09:26
  2. hallo iedereen
    Door tommeli in forum 4x4'ers
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 6 Dagen Geleden, 09:20
  3. hallo ivm jeep wrangler
    Door doggyfriend in forum Jeep
    Reacties: 14