Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 40

Onderwerp: Keuring Hilux met ARB Bumper

Offroad Newbie
    Ingeschreven
    16-12-15

Standaard Keuring Hilux met ARB Bumper

hallo allemaal

Ik ben nieuw hier. Ik heb niet direct een antwoord gevonden op het forum, maar mss heb ik niet goed genoeg gezocht.... :-).
    Na meer dan 20 (!) jaar toch toegekomen aan mijn eigen 4x4. Mijn natte droom is een Landcruiser HZJ79 DC, maar het is een Hilux 2.5 van 2012 geworden, voorzien van OME verhogingskit en een ARB bumper. Volgens de verkoper en zijn garage zijn er geen problemen te verwachten met de verhoging maar mogelijk wel met de bumper. Hij is gekeurd voor verkoop in Gosselies en hij heeft me aangeraden om daar ook mijn keuring te laten doen. Dit zou een 4x4-vriendelijke keuring zijn... Maar wat houdt deze keuring juist in? Volgens het keuringsbewijs zou er enkel een weging moeten gebeuren. Klopt dit? Ik wil gerust een half dagje uittrekken om over en weer naar Gosselies te rijden als met dat iets oplevert, maar anders steek ik mijn tijd liever in iets anders.

Alvast bedankt voor de reacties!

raf

Forum Moderator Belgium4x4 member Kevin's Avatar
    Ingeschreven
    26-09-10
    Leeftijd
    28

Standaard Re: Keuring Hilux met ARB Bumper

Welkom en proficiat met de aankoop.
    Ik heb zelf ook ne hilux wel van 2006 en echt super tevreden van.
    Volgens wat ik er zoal van lees is zowel u verhoging als uwe bumper niet wettelijk.
    Met de verhoging kan je geluk hebben dat ze het niet zien dat is volgens mij het enige verschil.
    En of Gosselies 4X4 vriendelijk is daar kan ik me niet over uitspreken.
    Ik weet gewoon dat ge met zo een dingen soms wat geluk moet hebben op de keuring.

Post gerust eens wat foto's van je hilux

Forum Moderator Belgium4x4 member Kevin's Avatar
    Ingeschreven
    26-09-10
    Leeftijd
    28

Welkom en proficiat met de aankoop.
    Ik heb zelf ook ne hilux wel van 2006 en echt super tevreden van.
    Volgens wat ik er zoal van lees is zowel u verhoging als uwe bumper niet wettelijk.
    Met de verhoging kan je geluk hebben dat ze het niet zien dat is volgens mij het enige verschil.
    En of Gosselies 4X4 vriendelijk is daar kan ik me niet over uitspreken.
    Ik weet gewoon dat ge met zo een dingen soms wat geluk moet hebben op de keuring.

Post gerust eens wat foto's van je hilux

Forum Moderator Belgium4x4 member Lieven's Avatar
    Ingeschreven
    15-01-03
    Leeftijd
    49

Raf,ik het de antwoorden op 1 en de zelfde vraag samengevoegd naar 1 topic.... de deze ;-))
    Greettzz,
    Lieven.

In case you notice.There is a new Star on Heaven,Her name is Lotte*.

http://www.bloggen.be/hetlottedagboek/

We are on the move..... ;-))

4x4'er Belgium4x4 member tundra4ever's Avatar
    Ingeschreven
    05-08-08
    Leeftijd
    40

hoi raf,

proficiat met je aankoop,

ik rij zelf met een hilux van 2013 , ondertussen ook al vanalles aangepast, en ook supercontent van.
    (foto's zie https://www.facebook.com/media/set/?...9301442&type=3)

Enkele maanden terug gekeurd, met verhoogde vering (+5cm) zonder problemen.
    Verhoogde veren zijn wel zwart van kleur, en schokdempers grijs, dus valt niet zo hard op .

Met die ARB bumper zou normaal ook moeten lukken, zolang er geen delen "uitsteken"

ik denk dat NielsC hier op het forum ook een aangepaste bumper had op zijn Hilux, misschien reageert hij nog wel

veel plezier met je nieuwe aankoop

Marc

4x4 liefhebber Belgium4x4 member
    Ingeschreven
    27-11-10

Mijn posts zijn precies verdwenen ...

Wel, ik had in mijn vorige post gezegd dat uw ARB bumper met bullbar niet mag, omdat deze geplaatst is NA 2007 ( toen kreeg ge een vermelding op keuringskaart). Daarna mocht ge geen bullbar meer monteren. Dus ofwel probeert ge zo naar de keuring te gaan volgend jaar, ofwel slijpt ge de bullbar eraf, ofwel een andere bumper. Maar ik vrees er voor, mss dat dit in Wallonie wel lukt maar in vlaanderen vergeet het maar.
    Vering mag ook niet tenzij ge een attest hebt. Maar hier kunt ge al iets meer chance mee hebben dat ze het niet zien.
    De keuring die ge NU nog moet doen is gewoon laten wegen. Uw lichte vracht tax wordt berekent op het gewicht dus gewoon efkes bij herkeuring aanschuiven en zeggen dat het om te wegen is en dat ge hem net hebt ingeschreven.

Offroad Newbie
    Ingeschreven
    16-12-15

Mijn fout Niels, ik had het bericht een eerste keer gepost in een foute rubriek en gevraagd aan de moderator om die te verwijderen. Bedankt om opnieuw te reageren. Marc (Tundra4ever) meldde dat jij ook een hilux hebt, welke aanpassingen heb jij gedaan? Foto's?

4x4 kenner Belgium4x4 member Bird's Avatar
    Ingeschreven
    22-12-02
    Leeftijd
    54

Ik rij met een Wrangler 2013 LV SWB en met een arb bumper + warn , Cooper AT3 275 70 18 , niets van opmerkingen , Bumper mag nog bullbar niet !!

Maar probleem is soms dat ze bij de keuring het verschil niet kenne tussen Bumper en bullbar !

En meer nog , een bullbar mag nog altijd geplaatst worden na 2007 , op voorwaarde dat ze niet voor de bumper uitsteekt !
    Laatst gewijzigd door Bird; 17-12-15 om 11:29.

Offroad Newbie
    Ingeschreven
    16-12-15

Nog even laten weten dat de keuring na de inschrijving in Gosselies zonder problemen verlopen is. Gewoon wegen en weg. Benieuwd voor volgend jaar...

Post Knop Gevonden
    Ingeschreven
    26-03-08

Gewoon stikkertje laten maken met CE en fictief nummer en wat andere zever. Plakken en dan is het OK

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Bladwijzers

Forum Rechten