Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Roetfilter

Offroad Newbie
    Ingeschreven
    26-11-14

Standaard Roetfilter

Dag allemaal ,

sinds een paar dagen kon ik op de autostrade nog amper 120/u rijden als ik vol gas gaf.
    Eerst had ik via via een adres gekregen van sn cars in Mechelen,deze zou dit heuvel wel kunnen oplossen door een geforceerde regeneratie .
    Later belde hij mij op met de melding dat het lampje van de volle roetfilter uit was en dat er nu een klein onderhoud moest gebeuren,alles bij elkaar 350€.
    wagen reed nog steeds niet zoals vroeger,lampje brande na 2dagen terug nu maar langs een officiële Nissan garage langs,daar wisten ze mij te vertellen dat er teveel olie was ingedaan bij het klein onderhoud en dat er een sensor van de roetfilter stuk was.
    Auto 2dagen kwijt daar hebben ze een product in de roetfilter gedaan en ook nog iets in brandstoftank en ook nog eens een regeneratie gedaan=418€
    Het lampje blijft nu wel uit maar de wagen heeft zijn volle vermogen nog steeds niet terug,plankgas kom ik nu aan max 140 na lange tijd.
    zou dit probleem weg zijn als ik een nieuwe roetfilter zou laten steken?

4x4 liefhebber Belgium4x4 member
    Ingeschreven
    27-11-10

Standaard Re: Roetfilter

Dan moet je eerst zeker zijn dat de roetfilter effectief verstopt is. Dit kan men achterhalen adhv de uitlaatgastegendruksensor(en)

Ingeschreven
    07-12-03

roetfilter laten verwijderen en herprogrammeren..........

Offroad Newbie
    Ingeschreven
    14-02-10

blind een neuwe roetfilter steken haalt de oorzaak van het dichtslibben niet weg.
    de roetfilter laten wegprogrammeren bij een tuner haalt de oorzaak ook niet altijd weg .

er is meestal een reden waarom die roetfilter dichtslibt .
    - te veel korte afstandjes rijden met koude motor .
    -een erggg foute rijsteil hebben .
    -een defect hebben waardoor de filter niet regenereerd .
    -van ouderdom en hoge kilometerstand , zo'n filter gat niet eeuwig mee .
    -motor of turbo zo versleten dat er teveel afval door die filter moet ( zoals olieverbruik , en olielekken die via de uitlaat moeten passeren )

dat het oliepeil bij de volgende garage die naar de wagen kijkt te hoog blijkt te zijn is niet noodzaklijk doordat de vorige garage er teveel olie heeft ingegoten .
    de wagen kan bij de oliewissel een perfect oliepeil hebben , maar door veeeeeeeeeeeeeel mislukte regeneratiepogingen van de motor of ander defect kan er brandstof in de olie sukkelen waardoor het oliepeil stijgt .

optie 1 : vele onderdelen vervangen tot het probleem weg is .
    optie2 : laat eens iemand een deftige diagnose stellen , en dan vervangen ze 1 onderdeel of doen ze 1 herstelling en het probleem zal opgelost geraken .
    -

Offroad Newbie
    Ingeschreven
    26-11-14

Beste Christiaan ,

De reden van het dichtslibben van de roetfilter had volgens mij twee oorzaken,de eerste reden is waarschijnlijk dat ik nu veel minder autostrade rij dan vroeger(verandert van werk)
    De tweede reden was omdat de sensor afgebroken was van de roetfilter die kon dat dus niet meer doorgeven dat de roetfilter vol zat.
    van ouderdom zou dit normaal gezien nog niet kunnen de wagen heeft amper 77000km gelopen.
    bij sn cars in Mechelen hebben ze maar één regeneratie test gedaan.
    ik ben nu laatst bij een officiële Nissan garage geweest,daar hebben ze de wagen uitgelezen,daar hebben ze gezien dat de sensor afgebroken was en hebben ze vervangen.
    Ook hebben ze een product rechtstreeks in de roetfilter gespoten en terug een regeneratie gedaan.
    Het lampje van de roetfilter is nu wel uit en ook is er nog een product in de brandstoftank gedaan,het optrekken is nu wel wat verbeterd maar als ik plankgas geef op de autostrade haal ik amper 140.
    De mecanieker rade mij ook aan van wekelijks 30min.autostrade te doen,wat ik nu ook doe maar tot op heden haalt de motor amper 140/u.
    Laatst gewijzigd door warlock; 29-03-17 om 10:53.

Offroad Newbie
    Ingeschreven
    26-11-14

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dix Bekijk Berichten
    roetfilter laten verwijderen en herprogrammeren..........
    Dit had ik ook al gevraagd omdat te doen maar dit werd mij zeker afgeraden,daar ze dit op de autokeuring wel zouden merken met alle gevolgen vandien.
    Laatst gewijzigd door warlock; 29-03-17 om 10:49.

Offroad Newbie
    Ingeschreven
    26-11-14

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nielsc Bekijk Berichten
    Dan moet je eerst zeker zijn dat de roetfilter effectief verstopt is. Dit kan men achterhalen adhv de uitlaatgastegendruksensor(en)
    Bij de officiële Nissan garage is de wagen uitgelezen en hebben ze gezien dat de filter volzat en de sensor van de roetfilter was afgebroken.

Ingeschreven
    07-12-03

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door warlock Bekijk Berichten
    Dit had ik ook al gevraagd omdat te doen maar dit werd mij zeker afgeraden,daar ze dit op de autokeuring wel zouden merken met alle gevolgen vandien.
    Kunnen ze normaal niet zien op de keuring. Ze slijpen de filter van boven open , halen alles eruit en lassen die dan weer dicht..........nog herprogrammeren en klaar. Nooit meer last van de filter, hergenereren enzo.

Offroad Newbie
    Ingeschreven
    14-02-10

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door warlock Bekijk Berichten
    Beste Christiaan ,

De reden van het dichtslibben van de roetfilter had volgens mij twee oorzaken,de eerste reden is waarschijnlijk dat ik nu veel minder autostrade rij dan vroeger(verandert van werk)
    De tweede reden was omdat de sensor afgebroken was van de roetfilter die kon dat dus niet meer doorgeven dat de roetfilter vol zat.
    van ouderdom zou dit normaal gezien nog niet kunnen de wagen heeft amper 77000km gelopen.
    bij sn cars in Mechelen hebben ze maar één regeneratie test gedaan.
    ik ben nu laatst bij een officiële Nissan garage geweest,daar hebben ze de wagen uitgelezen,daar hebben ze gezien dat de sensor afgebroken was en hebben ze vervangen.
    Ook hebben ze een product rechtstreeks in de roetfilter gespoten en terug een regeneratie gedaan.
    Het lampje van de roetfilter is nu wel uit en ook is er nog een product in de brandstoftank gedaan,het optrekken is nu wel wat verbeterd maar als ik plankgas geef op de autostrade haal ik amper 140.
    De mecanieker rade mij ook aan van wekelijks 30min.autostrade te doen,wat ik nu ook doe maar tot op heden haalt de motor amper 140/u.
    beste warlock

k vermoed dat ze bij de nissan garage weten waar ze met bezig zijn .
    oorzaak gevonden en hersteld .

christiaan f

Offroad Newbie
    Ingeschreven
    14-02-10

[QUOTE=dix;663824]Kunnen ze normaal niet zien op de keuring. Ze slijpen de filter van boven open , halen alles eruit en lassen die dan weer dicht..........nog herprogrammeren en klaar. Nooit meer last van de filter, hergenereren enzo.[/QUOTE

kan dit uit eigen ondervinding bevestigen . moet toegeven dat k dit bij onze gezinscamionette ook gedaan heb .
    k wist het waarom dat k de roetfilter teveel geforceerd moest regenereren en waarom de egr klep te vuil werd .
    en omdat het plan om de transhit softwarematig op te drijven reeds vaststond , heb k den brol verwijderd en een remapke laten plegen .
    sindsdien 2 keer door de keuriing gegaan zonder opmerkingen .
    ik was wel zeker dat mijn motor geen problemen had en de egr en roetfilter door te zuinige rijsteil en korte afstandjes zwaar onder stresssss stonden .
    (moeder des huizen rijd er meestal mee , k was mijn handen in onschuld :-) .

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Bladwijzers

Forum Rechten