autoonderdelen24.be
europarts
Resultaten 1 tot 8 van de 8
    Belgium4x4'er
    Ingeschreven
    08-02-18

Standaard Isuzu D-Max Motortemperatuur en bladvering

Goejendag,
    Ik had enkele dagen geleden een vraag gesteld over mijn D Max, door problemen met spammers was ik per ongeluk "gebannen" maar de moderators hebben dit ondertussen netjes opgelost.
    Bedankt daarvoor. Nu is wel mijn topic verdwenen, daarom dat ik het nu opnieuw vraag:

1: Ik heb dus een D Max van 2011 met 3.0 liter motor, rijd heel plezant maar het duurt 10-11 km voor de motor zijn bedrijfstemperatuur bereikt! Is dat normaal voor die wagen?
    Bij mijn vorige (Terrano met 2,7 td motor, was dit 4-5 km) De thermostaat heb ik nagemeten, die opent bij 84° C, waar er 82°C voor opgegeven word. Dus die is goed.

2: Mijn D Max staat achteraan iets lager dan vooraan, als ik foto's zie van andere D Max'en van dat type, is dat niet het geval.
    Is dat normaal of duid dat op een probleem met de vering?... Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar aan mijn aanhangwagen, hobbelt de D Max wel heel hard ook. (2 assige kipper met 2000kg MTM) En dat was bij mijn Terrano ook niet, en dat was een kort chassis.

Ik hoop dat iemand daar ervaring mee heeft?
    Alle info is welkom,w alvast bedankt!

Mvg H-Max

Bestuur Belgium4x4 member pajero007's Avatar
    Ingeschreven
    13-02-04
    Leeftijd
    33

Standaard Re: Isuzu D-Max Motortemperatuur en bladvering

Trek je die aanhager veel ? Het zou kunnen u vering ( bladveren achteraan ) versleten zijn en wat zijn gaan doorhangen dan komt hij achteraan naar omlaag en word hij idd hobbelig als je er gewicht insteekt of aanhangd

dat hij 10km nodig heeft voor echt op temperatuur te komen zou wel kunnen dat heeft mijn touareg ook en mijn pajero vroeger ook niet in de winter duurt het ook langer dan in de zomer
    Team Low Range

Forum Moderator Belgium4x4 member Kevin's Avatar
    Ingeschreven
    26-09-10
    Leeftijd
    28

ik heb totaal geen ervaring met een D-max en ook niet met hun motors.
    Maar 10-11 Km is inderdaad wel lang lijkt me. Maar als je voor de rest geen problemen hebt met de water temperatuur.
    En je thermostaat is goed. Dan zou ik me niet echt zorgen maken.
    Je kan wel in proberen met een stuk karton voor de radiator te steken. Dan zou het zeker sneller moeten gaan.

Voor je probleem zou ik inderdaad naar de bladvering en alles daarvan (rubbers, bevestegingen,...) kijken.
    Volgens mij gaat de bladvering zelf versleten zijn.
    Omdat je ook zegt dat hij hobbelt, lijkt me dat je vering te soepel geworden is en geen weerstand meer geeft.
    Heeft de wagen al veel Km's?

Offroad Newbie
    Ingeschreven
    22-11-13

Beste,
    Mijn 3.0 D-max is van 2008 en ALLES wat je omschrijft, is bij mij hetzelfde, zelfs met nieuwe schokdempers achteraan.
    Mvg
    Ruben

Belgium4x4'er
    Ingeschreven
    08-02-18

Op zich geen probleem want hij rijd goed, alleen slijt en verbruikt een motor meer zolang hij koud is. Ik moet 13,5 km rijden tot op mijn werk, dus is meer dan de helft van de kilometers zeer slijtage gevoelig.
    Hij zit nu op 9.8 liter/100 km. In de zomer zo rond de 8.7.

De wagen heeft 122.000.km, ik heb hem nog geen jaar, maar de vorige eigenaar gebruikte hem inderdaad wel voor een paarden remorque te trekken.
    Is nieuwe bladvering dan de enige oplossing, of kunnen de bestaande veren herstelt worden? Het hobbelen aan de remorque is echt wel erg.

Belgium4x4'er
    Ingeschreven
    08-02-18

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poebe Bekijk Berichten
    Beste,
    Mijn 3.0 D-max is van 2008 en ALLES wat je omschrijft, is bij mij hetzelfde, zelfs met nieuwe schokdempers achteraan.
    Mvg
    Ruben
    En voor de rest er tevreden van? Ik vind hem voor de rest wel zalig rijden, ik ben er ook 1 keer mee gaan Off roaden in Frankrijk, en daar viel hij ook goed mee. (Was wel geen zwaar parcour)

Bestuur Belgium4x4 member pajero007's Avatar
    Ingeschreven
    13-02-04
    Leeftijd
    33

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H-Max Bekijk Berichten
    Op zich geen probleem want hij rijd goed, alleen slijt en verbruikt een motor meer zolang hij koud is. Ik moet 13,5 km rijden tot op mijn werk, dus is meer dan de helft van de kilometers zeer slijtage gevoelig.
    Hij zit nu op 9.8 liter/100 km. In de zomer zo rond de 8.7.

De wagen heeft 122.000.km, ik heb hem nog geen jaar, maar de vorige eigenaar gebruikte hem inderdaad wel voor een paarden remorque te trekken.
    Is nieuwe bladvering dan de enige oplossing, of kunnen de bestaande veren herstelt worden? Het hobbelen aan de remorque is echt wel erg.
    nieuwe bladveren is de enige,oplossing , herstellen kan , je kan die bijplooien maar das voor,even en dn is het net hetzelfde of terug erger

als je een trailer,trekt zou ik gaan voor veren met extra draagkracht

bv bij old man emu ,kan je er pakken met plus 250 kg en plus 500 kg , als je dan de trailer trekt hangt die minder door en rijd hij terug aangenamer
    Team Low Range

Offroad Newbie
    Ingeschreven
    22-11-13

Heel tevreden, ga er maar keer per jaar offroad (2x Maulde, dan nog wat andere ruiten en roadbooks), zitten íéts grotere Wrangler Duratrac banden op, anders standaard.
    Gemiddeld verbruik van 10,8. 165.000km ver nu. Hij gaat maar weg als hij kapot is, nog plannen om hem wat te verhogen en grotere muds op te steken.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Bladwijzers

Forum Rechten