Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Verhogen feroza

Yves Clauw
    Guest

Standaard Verhogen feroza

Yeps, ben sinds kort de trotse eigenaar van een feroza. Da rijd toch stukken beter dan een sj hoor. Is nu nog volledig standaart maar de hormonenkuur is begonnen.Ik denk van een bodylift van 3cm te steken om de originele bouten te hergebruiken en de torsieveren omhoog te draaien. Heeft iemand hier ervaring mee ? Hoeveel kan je hem omhoog zetten op de torsieveren ? Heb je dan geen problemen met het uitveren, dat de driehoek het rubber raakt ? En hoelang moeten de veerschommels achter dan zijn ? Iets speciaals voor de bodylift ?
    Alvast bedankt

Offroad Newbie
    Ingeschreven
    21-11-03
    Leeftijd
    47

Standaard

Yves, kijk eens even op de nederlandse website van de feroza-vrienden, www.feroza.nl, en daar zal je heeeeel veeeel info vinden over de feroza, met name ook het verhogen, het zelf maken van sidebars, technische info en zoveel meer.
    Succes ermee(trouwens fijne wagentjes die feroza, heb er zelf een gehad; zelf verhoogd met 4 centimeter dmv opdraaien van de torsiebar voor en verlengde veerschommels achter, extra bladveer van een rocky bijgestoken,lichtbar en roofrack met reservewiel op het dak, 30.5 MT's,......). Was wel een beetje "topzwaar" maarja....
    De Zorro[8D]

Vaste waarde
    Ingeschreven
    03-05-03

Standaard

body lioft zou ik 5 of 7cm plaatsen da gaat zonder problemen.

torsie stangen max ne cm of 4 opdraaien dan schomels achter moeten 8cm langer zen dan die nu. moest ik u zijn zou is informeren naar ne verhogingset, dan zede 100% zeker dat die torsie stangen ni gaan breken bij zwaar gebruik. en dan weet je ook zeker dat je shoks lang genoeg gaan zijn.

dobli
    Guest

Standaard

@ dieter enig idee of zo een verhogingsset te verkrijgen is in de handel?
    wat het ongeveer kost en of het zelf te plaatsen is?

Yves Clauw
    Guest

Standaard

Dus een bodylift van 5 cm zou geen probleem mogen zijn.Nietmet remleidingen, versnellingspoken, benzineleiding. Waar zou zo'n verhogingskit te verkrijgen zijn in den Belgique ?

Vaste waarde
    Ingeschreven
    03-05-03

Standaard

of je die zo kan kopen weet ik ni maar je kan die maken of laten maken hé, als je der wilt laat je me maar weten in welke maat. kan ze vrij goikoop maken en laten draaien.

plaatsen moete langere darm hebben achteraan, stuurstang lossen en bekke uitschuiven, en remleidingen vooraan losmaken van het kastje das al.

en dan bumpers mee omhoog plaatsen hé en hebde een ferm jeepkenn me 31 ers onder zen die supper knap[]

Yves Clauw
    Guest

Standaard

Heb het vandaag eens goed bekeken en heb een duitse site gevonden met een grondige uitleg. Poepsimpel om een feroza een bodylift te geven. Ik dacht dat je zoals bij suzuki de kas ging mogen openslijpen om andere bouten te steken. Je kunt ze gewoon uittrekken Foto's volgen

Vaste waarde
    Ingeschreven
    03-05-03

Standaard

jeps ge moet ni slijpen enkel langere voorzien.

dobli
    Guest

Standaard

@Yves zou je de link naar de Duitse site effe kunnen posten dan kan den deze ook is zien?

Yves Clauw
    Guest

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Feroza 1.6 HDC LPG
    Door Utterdown in forum Daihatsu
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 27-08-12, 13:06
  2. 4x4 bij Feroza
    Door EvilErnie in forum Uw 4x4 vragen
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 30-12-05, 09:57
  3. Feroza ervaringen
    Door EvilErnie in forum Uw 4x4 vragen
    Reacties: 16