Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Olie

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Olie

https://ibb.co/bTpJJS

Hoe ziet deze oliedop er uit?
    Is dit oke of is dit een beginsel van een joint de culasse? Of is er iets anders aan de hand? Volkswagen amarok is 5jaar oud met 150.000kms

Re: Olie

Ik vrees idd je prijs hebt ?? grijze smurie is water bij de olie
    Team Low Range

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pajero007 Bekijk Berichten
      Hmm hoe komt het water daar?
      Heb er weinig verstand van.
      Ik ben deze auto vorige week gaan kopen, olie zag er niet zo uit en hij had hem 15min laten draaien.

Comment

Was gisteren bij mij garagist geweest en hij vond de olie niet zo goed meer. Misschien olie eerst laten verversen en dan nog eens kijken of maakt dit niets uit?

Comment

heeft de wagen lang stil gestaan? zou dat van condens kunnen komen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nico Vermeir Bekijk Berichten
            heeft de wagen lang stil gestaan? zou dat van condens kunnen komen ?
            Er zat roest op de remmen vanvoor dus veronderstel van wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Amarok Bekijk Berichten
              Hmm hoe komt het water daar?
              Heb er weinig verstand van.
              Ik ben deze auto vorige week gaan kopen, olie zag er niet zo uit en hij had hem 15min laten draaien.

scheurtje in de culasse , dan loopt er koelwater bij de olie , dat komt vooral van met koude,motor al veel vermogen te vragen of van te warm te worden van de motor

welke motor is het ? De 2.5van vw bv is daar om gekend ,

rookt hij ook fel aan de uitlaat als je hem start ( witte rook ) ?

Ik zou idd beginnen met de olie een keer te verversen dan kan je die condens enzo al uitsluiten
              Last edited by pajero007; d-m-y, H:i.
              Team Low Range

Comment

scheurtje in de culasse , dan loopt er koelwater bij de olie , dat komt vooral van met koude,motor al veel vermogen te vragen of van te warm te worden van de motor

welke motor is het ? De 2.5van vw bv is daar om gekend ,

rookt hij ook fel aan de uitlaat als je hem start ( witte rook ) ?

Ik zou idd beginnen met de olie een keer te verversen dan kan je die condens enzo al uitsluiten
                Het is een 2.0 biturbo met 163pk 4motion.
                Heb sinds vorige vrijdag er altijd rustig mee gereden als hij koud stond. Ik zal straks eens testen voor die witte rook, ben momenteel aan het werk

Comment

Heb hiernet nog eens een foto genomen na 40min gereden te hebben. Ziet er minder slecht uit als gisterenavond met de flash van de telefoon erop.
                  https://imgur.com/a/KAn5T

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Amarok Bekijk Berichten
                    Heb hiernet nog eens een foto genomen na 40min gereden te hebben. Ziet er minder slecht uit als gisterenavond met de flash van de telefoon erop.
                    https://imgur.com/a/KAn5T

Idd ziet er stuk beter uit

ik zou gewoon de olie,wisselen dan en even kijken

das eigenlijk altijd het beste je een wagen koopt hem opnieuw binnen doen voor onderhoud
                    zo ben je zeker als je de geschiedenis,van de wagen niet zelf kent
                    Team Low Range

Comment

Idd ziet er stuk beter uit

ik zou gewoon de olie,wisselen dan en even kijken

das eigenlijk altijd het beste je een wagen koopt hem opnieuw binnen doen voor onderhoud
                      zo ben je zeker als je de geschiedenis,van de wagen niet zelf kent
                      Ok bedankt voor je antwoorden. Vrijdag zal ik meer weten

Comment

Indedaad beginnen met olie en alle filters te vervangen bij een wagen die je 2dehands koopt zou ik ook aanraden.
                        Kuis het stopsel een goed af.
                        Druk op expantievat zetten om te kijken of joint culasse nog goed is.
                        Het is niet omdat jij er rustig mee rijdt dat je voorganger dit ook gedaan heeft.
                        Een probleem met culasse/joint culasse kan iets zijn dat al veel langer aansleept.
                        Na het verversen van de olie de eerste weken olie en koelwater peil goed in de gaten houden. Als het 1 zakt en het ander stijgt zit ge met een probleem

Comment

Working...
                        X